tisdag 23 april 2013

"This is Emma from Sweden"

Första dagen på jobbet på DVC, paraplyorganisationen för 17 kvinnojoursverksamheter i San Francisco.

Så mycket intryck. Jag och min "chef" Beverly (som säger we om organisationen men är den enda som arbetar i den) sitter inhyrd hos DVC:s största medlemsorganisation, Futures without violence, som har cirka 50 anställda och ett kommunikations team, hälsoteam, juridiskt team, barnteam med mera. Jag har fått en kontorsplats! Och det finns wifi! Kontoret ligger i Presidio, ett f.d. militärområde med utsikt över Golden Gate-bron och Alcatraz.

Jag har antecknat och antecknat, blivit introducerad till höger och vänster och skrivit ned namn och titel på alla jag hälsat på (proffsigt? har lärt mig från Olga). Jag har redan fått massor att göra, bl.a. att jobba med hemsidan och sociala medier. Plus att jag ska följa med på alla möjliga saker, court watches, möten i City hall, utfärdanden av kontaktförbud och fund raising events.. Det är väldigt roligt att hon vill introducera mig för så många, har en lång lista av "Meet" den och den, bl.a. distriktsåklagaren, stadens kvinnofridsteam och olika vänner hit och dit. Oväntat bra välkomnande måste jag säga. Och jag har börjat prata amerikansk engelska, känns otroligt främmande. Trodde inte jag hade det i mig. Men jag blir inte förstådd annars.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar