tisdag 14 maj 2013

Att sätta på en skjorta










Drömbilen är en het kvinna. Kvinnan är en bil. Åtråvärda ägodelar att ta kontroll över. Den har vi sett tusen gånger. Men också en snygg skjorta kan vara en het tjej som du som identifierar dig som en skjortbärande tjejtjusare vill ligga med. Tjej/skjorta, tjej/bil, tjej/konjak, tjej/mansparfym, tjej/öl, tjej/hamburgare.

I helgen köpte jag en skjorta på America Apparel på Haight St. Snygga billiga kläder och utanför Stockholm även trevlig personal. Känns aldrig 100 % att handla där p.g.a. dåliga arbetsvillkor i den svenska butikerna (ej kollektivavtal har jag hört?), samt såklart - mycket reklam med tjejer iklädda ett (1) plagg, öppen mun och kåta ögon. Jag brukar inte ens orka bli upprörd över sexistisk reklam längre... Men så damp detta utmärkta blogginlägg av Emelie Eriksson ned (skärmdumpar från enblommigtekopp.blogg.se):

 
American Apparels uppenbara försök att klä på sin "sälja skjorta till män m.h.a. nakna tjejer" ett unisex-förkläde är bara så LÖJLIGT och skrattretande! Kom igen, okej att de vill provocera och vara "på gränsen", men släpp unisex-taggen och knoppa av killprodukterna i ett killmärke. Eller fattar de inte att de inte är särskilt nyskapande? Och varför, de har väl fram för allt en kvinnlig målgrupp? Behöver heterokillar som handlar på AA bekräftelse på att de inte är gay bara för att de handlar på en "tjejig" affär?










Bilder från Huffington Post förutom nedersta som är från saljgrejmedtjej.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar